امضا کنید
|

احکام ظالمانه یا عفوهای ریاکارانه؟!

253%
۲۵۳ امضا

با عرض ادب و احترام خدمت دبیرکل سازمان ملل، جناب آقای انتونیو گوترش و جناب آقای جاوید رحمان و تمام مدافعین حقوق بشر و تمام آزادیخواهان جهان

و سلامی مخصوص خدمت مردم شریف ایران که در راه آزادی قدم گذاشتند و الگوی آزادیخواهی برای تمامی انسانهایی شدند که در کشورشان حکام دیکتاتور فرمانروایی می‌کنند.

درون مایه این نامه به این شرح می باشد:«احکام ظالمانه یا عفوهای ریاکارانه!»

حکام دیکتاتور تمام ملتشان را به بردگی می گیرند و مخالفانشان را در زندان به اسارت گرفته ودر بدترین شرایط مجبور به تحمل حبس می کنند، و این آغازیست بر سرپوش گذاشتن بر اعمال دیکتاتوریشان.

سپس با ترفندهای فاسد حکومتیشان، اعلام عفو و بخشودگی برای شهروندان عزیزی می کنند که فقط بخاطر احقاق حقوق اولیه شان دست به اعتراض برده اند. اما سالها اسارت و محرومیت از کانون گرم خانواده و جامعه شده است.

این فاجعه ریاکارانه چند روز قبل در کشور ما هم رقم خورد و به خاطر ایام نامبارکی اعلام عفو عمومی کردند و در رسانه های حکومتی تبلیغات گسترده ای در این باب به راه انداختند تا شاید بتوانند سرپوشی بر اعمال ضد انسانی و ضد اسلامیشان بگذارند.

اما ما زندانیان عقیدتی و سیاسی زندان وکیل اباد بند۶/۱، اعلام می داریم، در مدت این ۶ الی ۸ سالی که در اسارت این ضحاک صفتان می باشیم، نه تنها عفو و تخفیفی شامل حالمان نشده، بلکه چندین تن از ما قریب به ۸ سال است که بلاتکلیف هستیم و غیر از ظلم از این حکومت و مزدورانشان، بالاخص سازمان زندانها و وزارت اطلاعات، چیزی ندیده ایم.

گواه این ادعایمان این است که هر بار از طریق نامه و یا رو در رو، از مسئولین زندان از طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده مان پرسیدیم، نه تنها جوابی دریافت نکردیم، بلکه محدودیتهای سختگیرانه تری اعمال کردند تا دهانمان را بسته نگه دارند. تا جایی که دو سال قبل سه نفر از هم پرونده ای هایمان به نام های کجیر سعادت جهانی، حمید راست بالا و محمدعلی آرایش را به بهانه نوشتن درخواست عفو و بخشودگی اعدام کردند!

و اینک ما زندانیان عقیدتی و سیاسی اعلام میداریم که این عفو اعلام شده از سوی دولت غیر از ریاکاری و سیاه نمایی وجهه ی قانونی دیگری ندارد و فقط میخواهند با وعده های توخالی با جان و مال و جوانی مردم شریف ایران بازی کنند.

از این روی از تمامی جوامع بین المللی خواستاریم که این ۶-۸ سالی که در اسارت این حکومت ظلم پیشه بودیم را شرعا و قانونٱ پیگیر شوید تا اسباب آزادیمان فراهم شود تا در دادگاه عادل لاهه شاهد محاکمه ی مسببان این احکام ظالمانه و به دور از انسانیت باشیم.تا بار دیگر شاهد وضع و اجرای این چنین قوانین ضد بشری نباشیم.

در پایان امیدواریم روزی برسد که ملت شریف ایران در اوج آزادگی و ناز و نعمت زندگی کنند.

با تجدید ادب و احترام،

پیوست نامه به دبیرکل سازمان ملل و جناب آقای جاوید رحمان.

۱-فرهاد شاکری ۲-عیسی عید محمدی ۳-محمدرضاشیخ احمدی ۴-عبدالحسین مزرعه ۵-حافظ عبدالرحمن گر گیچ ۶-عبدالباسط اورسن ۷-مولوی عبدالحکیم عظیم گرگیچ ۸-حبیب پیرمحمدی

در همین رابطه نگاه کنید به این دادخواست:

نامه دادخواهی ۹ زندانی سیاسی زندان مشهد

رویدادهای اخیر

  • از این استان‌ها امضا جمع شد

    استان تعداد امضاها
    آذربایجان شرقی ۰
    استان آذربایجان غربی ۰
    استان اردبیل ۰
    استان اصفهان ۰
    استان البرز ۰
    استان ایلام ۰
    استان بوشهر ۰
    استان تهران ۰
    استان چهارمحال و بختیاری ۰
    استان خراسان جنوبی ۰
    استان خراسان رضوی ۰
    استان خراسان شمالی ۰
    استان خوزستان ۰
    استان زنجان ۰
    استان سمنان ۰
    استان سیستان و بلوچستان ۰
    استان فارس ۰
    استان قزوین ۰
    استان قم ۰
    استان کردستان ۰
    استان کرمان ۰
    استان کرمانشاه ۰
    استان کهگیلویه و بویراحمد ۰
    استان گلستان ۰
    استان گیلان ۰
    استان لرستان ۰
    استان مازندران ۰
    استان مرکزی ۰
    استان هرمزگان ۰
    استان همدان ۰
    استان یزد ۰
  • تازه‌ترین امضاها

    1. امضا با تلگرام 

    2. امضا با تلگرام 

    3. امضا با تلگرام 

  • این دادخواست را تنظیم کرد

دادخواست برای حق و تحقق عدالت

دادخواست صدای شهروندان است. هر شهروند می‌تواند در مورد هر موضوعی دادخواست تنظیم کند.

یک دادخواست بنویسید