امضا کنید

نامه دادخواهی ۹ زندانی سیاسی زندان مشهد

398%
۳۹۸ امضا
۳۵۰ هدف
محسن شوکتی این دادخواست را تنظیم کرد.

نامه دادخواهی ۹ زندانی از زندان وکیل آباد مشهد به جاوید رحمان

۲۰ تیر, ۱۴۰۰بر اساس خبرهای رسیده ۹ زندانی سیاسی محکوم به اعدام و یا حبس طویل المدت در زندان وکیل آباد مشهد، طی نامه‌ای خواهان رسیدگی به وضعیت خود شدند. این زندانیان سیاسی در نامه خود خطاب به جاوید رحمان شرح کوتاهی از فشار‌های ضدانسانی وارده بر خود و خانواده‌هایشان را بازگو کردند. این زندانیان تأکید کردند که همه اتهامات وارده به آنان کذب بوده و همه چیز تحت فشار و شکنجه و اعترافات اجباری صورت گرفته است. این زندانیان محکوم به اعدام همچنین گوشه‌ای از اقدامات وزارت بدنام اطلاعات را شرح دادند که چگونه باعث از هم پاشاندن خانواده‌های آنان و بی‌سرپرست ماندن کودکان‌شان شدند.

متن کامل نامه ۹ زندانی سیاسی زندان وکیل آباد مشهد خطاب به جاوید رحمانبسم الله القاصم الجبارینبا عرض ادب و احترام خدمت آقای جاوید رحمان گزارشگر سازمان ملل، اینجانبان زندانیان سیاسی زندان وکیل آباد مشهد، بند ۱/۶ خدمت شما عارضیم. ما تقاضا داریم جهت رسیدگی به پرونده‌هایمان که با اتهام‌های کذب از قبیل اقدام علیه امنیت، عضویت در گروه‌های‌ معاند، عضویت در گروه حزب الفرقان، تبلیغ علیه نظام و … مواجه هستیم، اقدام کنید. ما بیش از ۵ سال است در زندان به سر می‌بریم. به مدت بیش از ۲ سال ممنوع تلفن و ممنوع ملاقات بودیم.

دخالت وزارت اطلاعات برای از هم پاشاندن خانواده‌هادر بند ۱/۶ با اتهام‌هایی سراسر کذب و دروغ و با پرونده‌سازی، تجمیع در پرونده که با شکنجه‌های سخت، اعتراف‌های اجباری و دیکته شده، تهدید و حبس اعضای خانواده‌هایمان که منجر به صدور احکام ظالمانه اعدام و حبس‌های طولانی مدت بالای ۱۵سال شده است. برای تحت فشار گذاشتن‌مان و شکنجه، عده‌ای از خانواده‌ها، پدر و مادر و همسران‌مان را احضار و بازداشت کردند. همچنین دخالت وزارت اطلاعات در امور و مسایل خانوادگی‌مان منجر به طلاق و از هم پاشیدگی کانون خانواده و صغیر شدن فرزندان‌مان شد. این اقدامات جهت واداشتن ما به همکاری با وزارت اطلاعات و قبولی اتهامات کذب و دروغی که نسبت داده بود انجام می‌شد.

شکنجه زندانیان در زندان وکیل آباد مشهدهمچنین ضرب و شتم و هتک حرمت ما در بند ۶/ ۱ زندان مشهد توسط حفاظت زندان، سرپرست بند و زندانیان جیره خوار غیرسیاسی که با دستور مسئولین زندان ما را مورد آزار و رنج قرار می‌دهند، به امری عادی تبدیل شده است.

پرونده سازی با هدف اخاذیوزارت اطلاعات و قوه قضائیه در کنار صدور احکام غیر قانونی اعدام، توسط بعضی از وکلا و رابطین و مخبرین خود به خانواده‌های ما مراجعه می‌کنند و تقاضای پول‌های میلیاردی می‌کنند تا اعدام ما را بشکنند. با این روش پرونده سازی و صدور احکام ناعادلانه و غیر قانونی، دکانی راه انداختند. برای تلکه کردن و قربانی کردن جوانان ایران و اهل سنت به قیمت پرکردن جیب خودشان. ما نمی‌دانیم جواب اشک‌های این پدران و مادران و خانواده‌هایمان را چه کسی می‌خواهد بدهد. مطالب بسیاری ناگفته ماند که بعدا به عرض شما خواهیم رساند. ان شاءالله.

النهایه به لطف و یاری خداوند از شما مقام عالی و نهادهای بین المللی تقاضا داریم جهت رسیدگی به درخواست ما از قوه قضائیه و نهادهای ذیربطش که ظلم و ستم بسیار و پرونده سازی بسیار کردند، اقدام کنید. خواهشمندیم جهت رسیدگی به پرونده‌هایمان تعجیل بفرمائید تا بتوانیم حق مظلوم را از ظالم بگیریم.

امضا کنندگان:عیسی عید محمدی، فرهاد شاکری، عیدالحکیم عظیم گرگیج، عبدالرحمان گرگیج، حبیب پیر محمدی، عبدالباسط اورسن، محمدرضا شیخ احمدی، مرتضی فکوری، عبدالله حسینی.

سابقه پروندهلازم به یادآوری است که ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰، احکام اعدام «حمید راست بالا»، «کبیر سعادت جهانی» و «محمدعلی آرایش» زندانیان سنی‌مذهب در زندان وکیل آباد مشهد اجرا شد. اجرای ناگهانی حکم اعدام این افراد در شرایطی صورت گرفته است که خانواده آنان از ملاقات آخر محروم بوده‌اند. این شهروندان روز چهارشنبه ۳۰ دسامبر به مکان نامعلومی منتقل شده بودند. آن زندانیان اعدام شده، هم پرونده همین زندانیانی هستند که اکنون به آقای جاوید رحمان نامه نوشتند و شرح شکنجه دادند.

رویدادهای اخیر

  • از این استان‌ها امضا جمع شد

    استان تعداد امضاها
    آذربایجان شرقی ۰
    استان آذربایجان غربی ۰
    استان اردبیل ۰
    استان اصفهان ۰
    استان البرز ۰
    استان ایلام ۰
    استان بوشهر ۰
    استان تهران ۰
    استان چهارمحال و بختیاری ۰
    استان خراسان جنوبی ۰
    استان خراسان رضوی ۰
    استان خراسان شمالی ۰
    استان خوزستان ۰
    استان زنجان ۰
    استان سمنان ۰
    استان سیستان و بلوچستان ۰
    استان فارس ۰
    استان قزوین ۰
    استان قم ۰
    استان کردستان ۰
    استان کرمان ۰
    استان کرمانشاه ۰
    استان کهگیلویه و بویراحمد ۰
    استان گلستان ۰
    استان گیلان ۰
    استان لرستان ۰
    استان مازندران ۰
    استان مرکزی ۰
    استان هرمزگان ۰
    استان همدان ۰
    استان یزد ۰
  • تازه‌ترین امضاها

    1. امضا با تلگرام 

    2. امضا با تلگرام 

  • محسن شوکتی این دادخواست را تنظیم کرد

دادخواست برای حق و تحقق عدالت

دادخواست صدای شهروندان است. هر شهروند می‌تواند در مورد هر موضوعی دادخواست تنظیم کند.

یک دادخواست بنویسید