امضا کنید

از صدور محکومیت جدید برای ناصر فهیمی خودداری کنید

335%
۳۳۵ امضا
۲۵۰ هدف
یکی از بستگان ناصر فهیمی این دادخواست را تنظیم کرد.

ناصر فهیمی پزشک و زندانی سیاسی که بیش از ۹ سال از عمرش را در حبس گذرانده و به پایان دوره‌ی محکومیتش نزدیک می‌شود، بااقدامِ ناعادلانه‌ی حفاظت اطلاعات قوه‌ی قضاییه در برابر محکومیت جدیدی قرار گرفته‌ است.

این پزشک ۴۴ ساله و فعال حقوق بشرِ کُرد در تابستان سال ۱۳۸۹ دستگیر و با حکم قاضی صلواتی به جرم‌های انتسابیِ «نشراکاذیب»، «اقدام علیه امنیت ملی»، «تشویش اذهان عمومی»، «توهین به رهبری» و «تهدید مقامات قضایی» جمعا به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد.

حال که تقریباً به انتهای دوران محکومیت خود نزدیک شده، به خاطر انتشار نامه‌های اعتراضی و صدای حق‌ خواهی‌اش از پشت میله‌های زندان، بار دیگر در برابر پرونده‌‌ سازی تازه‌ای از جانب نهادهای امنیتی قرار گرفته است.

ناصر فهیمی از بیماری قلبی رنج می‌برد و محروم از دریافت خدمات پزشکی و داروهایی است که به آنها نیاز دارد. او همچنین با خانواده‌اش ممنوع‌ الملاقات بود و حتی در دوران  شیوع ویروس کرونا به او اجازه مرخصی داده نشد.

اکنون حفاظت اطلاعات قوه قضاییه در اقدامی خصمانه، پرونده‌ای که از سال ۹۵ راکد بوده برای صدور محکومیت جدید به جریان انداخته‌ است. این پرونده به خاطر اعتراض دکتر فهیمی به عملکرد قوه قضاییه و با شکایت دو مجتمع قضایی  تهران علیه او تشکیل شده‌ است.

دکتر فهیمی همچنین در پیامی به رهبر ایران درخواست ابطال تابعیت رسمی خود را به دلیل دیکتاتور بودن حکومت از قوه قضاییه خواهان شد که منجر به خشم افروزی بیشتر علیه او شده‌است.  ترک تابعیت یک حق قانونی است.

ما امضاکنندگان این دادخواست، از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل می‌خواهیم که تلاش بورزد تا مقامات قضایی ایران از صدور محکومیت جدید برای ناصر فهیمی خودداری کنند. پس از ۱۰ سال اتلاف بهترین سال‌های عمر او پشت میله‌های زندان، اکنون واضح است که صدور یک حکم تازه برای گرفتن سالهای بیشتری از زندگی او اقدامی انتقام‌جویانه و ناعادلانه است. آزادی ناصر فهیمی را به او بازگردانید.

--

به‌روز رسانی ـ دکتر ناصر فهیمی در تاریخ ۴ تیرماه ۹۹ نامه‌ای دیگر به رئیس جمهور حسن روحانی نوشت و برای چندمین خواستار آن شد که تابعیت ایرانی او ابطال شود و پرونده‌ای که در این مورد تشکیل شده دوباره به کار بیفتد.

به روز رسانی ـ با فرارسیدن پاییز ۹۹ ، به دنبال به جریان افتادن پرونده‌ی دوم آقای فهیمی، حکم ناعادلانه‌ی دو سال زندان ـ که سپس به یک سال تبدیل شده ـ کماکان برقرار است. یک سال حبس، اضافه بر محکومیت پیشین، فقط به خاطر اعتراض به فساد و رفتار غیرانسانیِ مقامی که برایش پرونده ساخت! ناصر فهیمی در پیام تازه‌ای از زندان، همدردی خود را با آنچه در بیرون از زندان می‌گذرد، درباره‌ی وضع شهروندان در اوج شیوع ویروس کرونا، سرنوشت «نوید افکاری»، و بی‌عدالتی‌های دیگر، به اطلاع مردم رساند.

رویدادهای اخیر

  • از این استان‌ها امضا جمع شد

    استان تعداد امضاها
    آذربایجان شرقی ۰
    استان آذربایجان غربی ۰
    استان اردبیل ۰
    استان اصفهان ۰
    استان البرز ۰
    استان ایلام ۰
    استان بوشهر ۰
    استان تهران ۰
    استان چهارمحال و بختیاری ۰
    استان خراسان جنوبی ۰
    استان خراسان رضوی ۰
    استان خراسان شمالی ۰
    استان خوزستان ۰
    استان زنجان ۰
    استان سمنان ۰
    استان سیستان و بلوچستان ۰
    استان فارس ۰
    استان قزوین ۰
    استان قم ۰
    استان کردستان ۰
    استان کرمان ۰
    استان کرمانشاه ۰
    استان کهگیلویه و بویراحمد ۰
    استان گلستان ۰
    استان گیلان ۰
    استان لرستان ۰
    استان مازندران ۰
    استان مرکزی ۰
    استان هرمزگان ۰
    استان همدان ۰
    استان یزد ۰
  • تازه‌ترین امضاها

    1. امضا با تلگرام 

  • یکی از بستگان ناصر فهیمی این دادخواست را تنظیم کرد

دادخواست برای حق و تحقق عدالت

دادخواست صدای شهروندان است. هر شهروند می‌تواند در مورد هر موضوعی دادخواست تنظیم کند.

یک دادخواست بنویسید