امضا کنید
||||

موشک‌ها را از سپاه بگیرید و عاملان جنایت‌ها را به دادگاه‌ها معرفی کنید

187%
۱۸۷ امضا
۲۰۰ هدف
جواد عباسی توللی این دادخواست را تنظیم کرد.

روابط عمومی نیروی دریایی ارتش صبح دوشنبه ۲۲ اردیبهشت اعلام کرد عصر روز یک‌شنبه ۲۱ اردیبهشت در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش در آب‌های جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک كنارک، «دچار حادثه شد». در حالی‌ که این «حادثه» ۱۹ کشته و ۱۵ زخمی بر جای گذاشته است، برخی منابع دلیل وقوع آن را شلیک موشک از ناحیه نیروهای سپاه به این ناو اعلام کرده‌اند.

به نظر می‌رسد نیروی دریایی ارتش ایران اما به‌ دلیل اینکه سپاه پاسداران حافظ منافع حکومت است و تحت نظارت مستقیم علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی توانسته از لحاظ سیاسی، اقتصادی و امکانات نظامی در مرتبه بالاتری از ارتش قرار گیرد، توان و جرأت پاسخگو کردن مقامات سپاه پاسداران برای یافتن عامل یا عاملان این حمله موشکی را ندارد.

از سوی دیگر، شلیک موشک از سوی سپاه پاسداران به شهروندان عادی و اهداف استراتژیک در داخل خاک ایران مسبوق به سابقه است.

کمتر از پنج ماه پیش و در ۱۸ دی ‌ماه ۹۸ نیروی هوافضای سپاه پاسداران با شلیک دو موشک زمین به هوا به سوی هواپیمای مسافربری شماره ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین بر فراز آسمان تهران، باعث جان باختن ۱۷۶ سرنشین این هواپیما شد. این در حالی است که به ‌دلیل لابی قدرتمند سپاه پاسداران در حکومت جمهوری اسلامی، فرماندهان این نیروی نظامی همچنان نه تنها مانع از تحویل جعبه سیاه این هواپیما برای روشن شدن ابعاد دقیق این فاجعه به کشورهای خارجی شده‌اند، بلکه عوامل این جنایت نیز هنوز به‌ دست عدالت سپرده نشده‌‌اند.

بررسی سابقه شلیک نیروی موشکی سپاه به سمت شهروندان ایران نشان می‌دهد که به‌ غیر از موارد بالا، در شامگاه هشتم مهر ماه ۱۳۹۷ دست‌کم یک موشک بالستیک این نیروی نظامی به حومه روستای «سراب یاوری» در استان کرمانشاە اصابت کرده است.

هر چند فعالان شبکه‌های اجتماعی فیلم‌ها و عکس‌هایی از محل اصابت این موشک در حومه این روستا را منتشر کردند، اما این خبر از سوی فرماندهان سپاه به‌کل تکذیب شد و به‌ دلیل سانسور اخبار در ایران، تاکنون نیز از ابعاد این رویداد اطلاعی در دست نیست.

ما امضاء کنندگان این طومار می‌خواهیم در گام اول به هر طریق ممکن، فرماندهان سپاه پاسداران وادار شوند تا موشک‌هایی را که در اختیار این نهاد نظامی قرار دارد، در اختیار ارتش بگذارند.

همچنین ما امضاء کنندگان این طومار از مجامع بین‌المللی می‌خواهیم تا برای پاسخ‌گو کردن فرماندهان سپاه پاسداران و عاملان شلیک‌ موشک‌‌های این نهاد نظامی به غیرنظامیان، از طریق دادگاه‌های بین‌المللی وارد عمل شوند.

رویدادهای اخیر

  • از این استان‌ها امضا جمع شد

    استان تعداد امضاها
    آذربایجان شرقی ۰
    استان آذربایجان غربی ۰
    استان اردبیل ۰
    استان اصفهان ۰
    استان البرز ۰
    استان ایلام ۰
    استان بوشهر ۰
    استان تهران ۰
    استان چهارمحال و بختیاری ۰
    استان خراسان جنوبی ۰
    استان خراسان رضوی ۰
    استان خراسان شمالی ۰
    استان خوزستان ۰
    استان زنجان ۰
    استان سمنان ۰
    استان سیستان و بلوچستان ۰
    استان فارس ۰
    استان قزوین ۰
    استان قم ۰
    استان کردستان ۰
    استان کرمان ۰
    استان کرمانشاه ۰
    استان کهگیلویه و بویراحمد ۰
    استان گلستان ۰
    استان گیلان ۰
    استان لرستان ۰
    استان مازندران ۰
    استان مرکزی ۰
    استان هرمزگان ۰
    استان همدان ۰
    استان یزد ۰
  • تازه‌ترین امضاها

    1. امضا با تلگرام 

    2. امضا با تلگرام 

    3. امضا با تلگرام 

  • جواد عباسی توللی این دادخواست را تنظیم کرد

دادخواست برای حق و تحقق عدالت

دادخواست صدای شهروندان است. هر شهروند می‌تواند در مورد هر موضوعی دادخواست تنظیم کند.

یک دادخواست بنویسید