امضا کنید

ستم به آدمیان و حیوانات را متوقف کنید

134%
۱۳۴ امضا
۱۲۵ هدف
مجید این دادخواست را تنظیم کرد.

شیوع ویروس کرونا توجه جهانیان را به برخی باورهای خرافی، عادات‌های تغذیه‌ای منزجر کننده، و رفتارهای خشونت‌بار با حیوانات وحشی و اهلی در چین جلب کرد. ویدئوهای متنوع و متعددی از این رفتارها در شبکه‌های اجتماعی بطور گسترده منتشر شده است که در آن‌ها مارها، ماهی‌ها و مارماهی‌ها زنده سلاخی و پخته می‌شوند، موش‌ها زنده در آب جوش پوست کنده می‌شوند، و بچه موش‌ها زنده خورده می‌شوند؛ مغز میمون‌ها زنده شکافته و خورده می‌شود، روباه‌ها و سمورها زنده پوست کنده می‌شوند؛ و دیگر سنت‌های تغذیه‌ای کراهت آور چینی معرفی می‌شوند مانند تغذیه از خفاش و پانگولین.

تاسف آورتر اینکه این رفتارها در چین تبدیل به یک سنت اجتماعی گردیده و جشنواره‌های عمومی برای آن‌ها برگزار می‌گردد و مردم بسیاری شادمانانه به تماشای آن می‌پردازند!

مسلما کسانی که اینچنین به درد و رنج حیوانات بی‌اعتنایند و هیچ احساس همدردی با موجودی زنده ندارند، مستعد این هستند که نسبت به حقوق انسان‌ها و درد و رنج آن‌ها نیز بی احساس و بی‌اعتنا باشند، و این برای آینده ملت بزرگ چین و جامعه بشری نگران کننده است!

از جمله شواهد آن هم می‌توان به سابقه چین در تولید محصولات غذایی ناسالم مانند شیرخشک حاوی ملامین؛ که موجب مرگ چندین کودک و بیماری کلیوی چند ده هزار کودک دیگر شد؛ تخم مرغ و غذای حیوانات آلوده به این ماده سمی، نام برد. همچنین حمایت از نسل کشی و آدم سوزی گسترده توسط حکومت میانمار، آزار و سرکوب قوم اویغور در سین کیانگ، حمایت از حکومت غیر انسانی کیم جونگ اون در کره شمالی؛ و اینک این فاجعه بزرگ جهانی، کرونا! که مبدا و آغازگاه آن چین بوده است؛ که سوء ظن شدیدی را مبنی بر ارتباط آن با فرهنگ تغذیه چینی در مردم جهان برانگیخته؛ و مسلما گسترش شدید آن ناشی از پنهان‌کاری دولت چین بوده است.

مطابق یافته‌های روانشناسی این خشونت‌ ورزیدن‌ها و اصرار به نمایش آن‌ها ناشی از عدم تامین و ارضاء نیازهای بنیادین بشری از جمله نیاز به محبت و توجه به عواطف انسانی، و نیاز به احترام، بخصوص در دوران کودکی است، که موجب عدم رشد اخلاقی گردیده است؛ و عامل گستردگی اجتماعی آن نیز نظام و فرهنگ سیاسی غیر آزاد و جبارانه آن کشور است.

اینک امضاء کنندگان این بیانیه به دولت چین هشدار می‌دهند که عدم رعایت حقوق و ظلم و ستم‌های فجیعی که تحت این فرهنگ سیاسی و اجتماعی، بر انسان‌ها و حیوانات می‌رود در نزد مردم جهان پذیرفته نیست! و بدینوسیله از حاکمان آن می‌خواهند که با وضع قوانین و اجرای آن‌ها:۱- حق انسان‌ها در آزادی اعتقاد و رفتار تا جایی که به دیگر انسان‌ها و حیوانات آسیب نرساند را محترم شمارند؛ و نیز دست از حمایت حکومت‌های جباری که این حق را برسمیت نمی‌شناسند بردارند.۲- از خشونت ورزیدن و تحمیل درد و رنج غیر موجه به حیوانات، و نیز سنت‌های تغذیه غیر بهداشتی جلوگیری نمایند.

«دادخواست» یک پایگاه بی‌طرف و غیرجانبدار است برای انعکاس حق‌خواهی و عدالت‌طلبی شهروندان در همه‌ی عرصه‌های اجتماعی. سایت «دادخواست» تبلیغ‌گر هیچ دیدگاه سیاسی و ایدئولوژیک و اخلاقی نیست. در چاپ هر دادخواست، حق ویراست واژگان و جمله‌بندی و زبان در جهت روشنی و سادگی متن برای سایت «دادخواست» محفوظ است، اما مسؤلیت مدعا‌ها و محتوا و سمت‌وسوی اجتماعی و سیاسی هر دادخواست منحصراً به عهده‌ی نویسندگان و تنظیم‌کنندگان دادخواست می‌باشد.

رویدادهای اخیر

  • از این استان‌ها امضا جمع شد

    استان تعداد امضاها
    آذربایجان شرقی ۰
    استان آذربایجان غربی ۰
    استان اردبیل ۰
    استان اصفهان ۰
    استان البرز ۰
    استان ایلام ۰
    استان بوشهر ۰
    استان تهران ۰
    استان چهارمحال و بختیاری ۰
    استان خراسان جنوبی ۰
    استان خراسان رضوی ۰
    استان خراسان شمالی ۰
    استان خوزستان ۰
    استان زنجان ۰
    استان سمنان ۰
    استان سیستان و بلوچستان ۰
    استان فارس ۰
    استان قزوین ۰
    استان قم ۰
    استان کردستان ۰
    استان کرمان ۰
    استان کرمانشاه ۰
    استان کهگیلویه و بویراحمد ۰
    استان گلستان ۰
    استان گیلان ۰
    استان لرستان ۰
    استان مازندران ۰
    استان مرکزی ۰
    استان هرمزگان ۰
    استان همدان ۰
    استان یزد ۰
  • تازه‌ترین امضاها

    1. امضا با تلگرام 

    2. امضا با تلگرام 

    3. امضا با تلگرام 

  • مجید این دادخواست را تنظیم کرد

دادخواست برای حق و تحقق عدالت

دادخواست صدای شهروندان است. هر شهروند می‌تواند در مورد هر موضوعی دادخواست تنظیم کند.

یک دادخواست بنویسید