امضا کنید

درخواست رفع ابهامات از برنامه‌‌ی جایگزین تحصیلی دانشگاه سوره

135%
۱۳۵ امضا
۱۰۰ هدف
آندری تار این دادخواست را تنظیم کرد.

با توجه‌ به شرایط ویژه‌ی موجود و نیاز به برنامه‌ریزی‌ای خاص برای ادامه‌ی فعالیت نظام آموزش عالی، وزارت علوم دستورالعمل‌هایی را به دانشگاه‌ها، به صورت علنی اعلام کرده است. اما آن‌چه که در این‌جا مسئله‌ساز می‌شود، وجه ‌تمایز دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی، در امور مالی‌ست. بنابراین نمی‌توان با چشم‌پوشی از این مسئله، دستورالعملی یکسان را برای هر دوی این دانشگاه‌ها انتظار داشت.

در دانشگاه‌های غیردولتی، مثل دانشگاه سوره که دانشجویان برای حضور در فضای دانشگاه و استفاده از امکانات آن، هزینه‌ی زیادی را متحمل می‌شوند، شهریه‌ی پرداخت‌شده در هر تصمیم‌گیری‌ای مربوط به برنامه‌ای جایگزین، باید جزءِ فاکتورهای مهم به شمار آید و توضیحاتی درباره‌ی آن ارائه شود.

با توجه به این که تاکنون در اطلاعیه‌های صادر شده‌ی دانشگاه سوره به این مسئله اشاره نشده است و نیز به دلیل وجود ابهاماتی در برنامه‌ی پیشِ رو، خواستار توضیحات درباره‌ی موارد زیر هستیم:

  • شهریه‌ی كلاس‌های مجازی با چه نرخی محاسبه خواهند شد؟ آن‌چه كه پرواضح است، تفاوت كيفيت كلاس‌های مجازی و حضوری‌ست كه قابل ‌قياس با يک‌ديگر نيستند. هم‌چنين بخش مهمی از شهريه، در حالت عادی، حول حضور فيزيكیِ دانشجو در محيط دانشگاه است كه با برگزاری كلاس‌های مجازی، ديگر موضوعيت ندارد.
  • در صورتی كه امكان برگزاریِ همه‌ی كلاس‌ها وجود نداشته باشد و با اولويت قرار دادنِ درس‌های عمومی و نظری، اگر كلاس‌های مجازی داير شوند، آيا دانشجويان علاوه‌ بر پرداخت شهريه‌ی ثابت اين ترم، بايد برای گذارندن واحدهای جامانده در ترمی ديگر، باز هم شهريه‌ی ثابت بپردازند؟
  • آيا دانشجويان بايد هزينه‌ی ترافیک اينترنت را - هرچند بهينه - متقبل شوند؟ با توجه به هزينه‌های نه‌ چندان ارزان ترافیک اينترنتی و محدود بودن بسته‌ی ترافیکِ رایگان دولتی تنها به اینترنت‌های خانگی، هر گونه نگرانی پيرامونِ اين موضوع در شرايط نامساعد كنونی، حق دانشجويان است و لازم است توضيح شفافی از پيش‌بينی‌های به‌ عمل‌ آمده در اين ‌باره و جزیيات دقيقی از مصرف ترافیک در سامانه‌ی آموزش مجازیِ مورد نظر ارائه شود.
  • اگر دانشجویانی بنا به هر دليلی، مانند عدم دسترسی به اينترنتِ مناسب يا امكانات لازم - كه به ‌هيچ ‌وجه دور از ذهن نيست - امكان حضور در كلاس‌های مجازی را نداشته باشند، برای جبران زمان از دست‌ رفته و عقب ‌افتادگیِ آن‌ها از سايرين، چه پیش‌بينیِ مشخصی شده است؟
  • اگر دانشجویی بنا به دلایل بالا مجبور به حذف ترم شود، آیا مبلغ پرداختیِ شهریه‌ی ترم جاری، به حساب او، برای ترم آینده، عودت داده خواهد شد؟

رویدادهای اخیر

  • از این استان‌ها امضا جمع شد

    استان تعداد امضاها
    آذربایجان شرقی ۰
    استان آذربایجان غربی ۰
    استان اردبیل ۰
    استان اصفهان ۰
    استان البرز ۰
    استان ایلام ۰
    استان بوشهر ۰
    استان تهران ۰
    استان چهارمحال و بختیاری ۰
    استان خراسان جنوبی ۰
    استان خراسان رضوی ۰
    استان خراسان شمالی ۰
    استان خوزستان ۰
    استان زنجان ۰
    استان سمنان ۰
    استان سیستان و بلوچستان ۰
    استان فارس ۰
    استان قزوین ۰
    استان قم ۰
    استان کردستان ۰
    استان کرمان ۰
    استان کرمانشاه ۰
    استان کهگیلویه و بویراحمد ۰
    استان گلستان ۰
    استان گیلان ۰
    استان لرستان ۰
    استان مازندران ۰
    استان مرکزی ۰
    استان هرمزگان ۰
    استان همدان ۰
    استان یزد ۰
  • تازه‌ترین امضاها

    1. امضا با تلگرام 

    2. امضا با تلگرام 

  • آندری تار این دادخواست را تنظیم کرد

دادخواست برای حق و تحقق عدالت

دادخواست صدای شهروندان است. هر شهروند می‌تواند در مورد هر موضوعی دادخواست تنظیم کند.

یک دادخواست بنویسید