امضا کنید

تعقیبِ کیفریِ عاملانِ شیوعِ کرونا

249%
۲۴۹ امضا
۲۰۰ هدف
مهدی  این دادخواست را تنظیم کرد.

حقوقدانان و قضات معتقدند کسانی که باعث انتقال و شیوع بیماری کرونا می‌شوند، بر اساس قوانین جاری ایران، مسئولیت کیفری و مدنی دارند.

یعنی در اینجا، دو بخش از جامعه ایران به دلیل اینکه باعث شیوع ویروس کرونا شده‌اند باید تحت تعقیب قضایی قرار بگیرند:- در درجه اول مسوولینی که با علم و اطلاع از خطرناک بودن و واگیری این بیماری باعث شدند این ویروس شیوع پیدا کند، چه به صورت غیر عمد و چه با بی مبالاتی.- در درجه دوم شهروندان عادی که بدون در نظر گرفتن خطرناک بودن بیماری، با مبالاتی باعث انتقال آن به دیگران می‌شوند: به سفر می‌روند یا در مهمانی شرکت می‌کنند یا برای کارهای غیرضروری دیگران را به خطر می‌اندازند و غیره.

بنابراین، بر اساس قوانین ایران، دادستان و ضابطان دادگستری -مثل نیروی انتظامی- موظفند نسبت به تعقیب، محاکمه و مجازات این دو دسته اقدام کنند.

چطور است که دستگاه‌های امنیتی و قضایی و انتظامی، نسبت به اعتراضات مردمی، انتقادات فعالان اجتماعی و محیط زیستی و حتی انتشار دهندگان اخبار کرونا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تا این حد حساس هستند که هر گونه تحرکی را با شدت و بدون ملاحظه سرکوب می‌کنند و راه افراط می‌پیماند ولی در این مساله مهم و حیاتی که جان و مال مردم را به خطر انداخته، تا‌کنون اقدام شایسته و بایسته‌ای نکرده‌اند.

لذا ما امضا‌کنندگان این دادخواست، به جد، از قوه قضاییه ایران (خصوصا دادستان کل کشور) می‌خواهیم به وظایف قانونی خود عمل کند و هم مسببان و مسئولان و هم مردمی که باعث انتقال بیماری می‌شوند را مورد پیگرد قانونی قرار دهند.

لینک‌های مرتبط:ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامیدادستان عمومی و انقلاب شهرستان طبس:در نظر گرفته شدن مسئولیت کیفری و مدنی برای انتشار بیماری واگیر دار در جامعهبررسی مسوولیت قانونی بیماران مبتلا به کرونا؛ از قتل عمد تا پرداخت دیهمسئولیت کیفری ناقلان ویروس کرونامسئولیت کیفری انتشاردهندگان ویروس کرونا درایران

رویدادهای اخیر

  • از این استان‌ها امضا جمع شد

    استان تعداد امضاها
    آذربایجان شرقی ۰
    استان آذربایجان غربی ۰
    استان اردبیل ۰
    استان اصفهان ۰
    استان البرز ۰
    استان ایلام ۰
    استان بوشهر ۰
    استان تهران ۰
    استان چهارمحال و بختیاری ۰
    استان خراسان جنوبی ۰
    استان خراسان رضوی ۰
    استان خراسان شمالی ۰
    استان خوزستان ۰
    استان زنجان ۰
    استان سمنان ۰
    استان سیستان و بلوچستان ۰
    استان فارس ۰
    استان قزوین ۰
    استان قم ۰
    استان کردستان ۰
    استان کرمان ۰
    استان کرمانشاه ۰
    استان کهگیلویه و بویراحمد ۰
    استان گلستان ۰
    استان گیلان ۰
    استان لرستان ۰
    استان مازندران ۰
    استان مرکزی ۰
    استان هرمزگان ۰
    استان همدان ۰
    استان یزد ۰
  • تازه‌ترین امضاها

    1. امضا با تلگرام 

    2. امضا با تلگرام 

  • مهدی  این دادخواست را تنظیم کرد

دادخواست برای حق و تحقق عدالت

دادخواست صدای شهروندان است. هر شهروند می‌تواند در مورد هر موضوعی دادخواست تنظیم کند.

یک دادخواست بنویسید