امضا کنید

برای عبور از روزهای سخت، ایران به سکولار سازی نیاز دارد

2%
۲ امضا
۱۰۰ هدف

جمهوری اسلامی قوانینی را مشخص کرده که حتی خود افراد در سیاست و فرزندانشان نمی‌توانند به آن عمل کرده و با آن در ایران زندگی کنند. این قوانین و طرز فکر نه تنها باعث تبعیض مذهب‌گرایانه شده، بلکه باعث به وجود آمدن یک پدیده اجتماعی سخت به نام "تظاهر" در ایران شده است.

بر این اساس، هر کس بیشتر تظاهر به دینداری کند بیشتر می‌تواند در رئس امور جای گیرد و شایسته‌سالاری علمی و کاربردی اصولا از بین رفته است. افرادی که علاقه به سیاست دارند، به جای کوشیدن در کسب علوم، می‌کوشند تا رضایت شخص نه جامعه را برآورده کنند. بعضی دیگر، قسمتی از زندگی خود و در نتیجه خود را پنهان می‌کنند تا دچار "مشکل" برای کار و زندگی خود نشوند. این آسیب اجتماعی یکی از بزرگ‌ترین ریشه‌ها در دروغ‌گویی، ریا، افسردگی مزمن، افراط و تفریط شده و فرهنگ اجتماعی را کم‌کم به سوی تهی شدن پیش می‌برد. همان‌طور که دیده می‌شود، به این ترتیب نه تنها نا خدا باوری ترویج شده، بلکه امید و ایمان از بین می‌رود. این در حالی است که نفرت از دین مورد قبول حکومت، بیشتر و بیشتر می‌شود.

دین یکی از ارکان مهم زندگی انسان است و در طول تاریخ بشریت، در سلامت روانی افراد و جامعه نقش بسیار مهمی داشته است. برای سلامت روانی افراد، باید به دین احترام گذاشته شود و به صورت جدی از سیاست و تبلیغات جدا شود.

امید به زندگی در جامعه‌ای که دین حرف اول را می‌زند در صورتی وجود خواهد داشت که افراد به صورت سالم به دین باور داشته باشند و نه با زور و تبلیغات.

یکی از قدم‌های مفید برای نجات هر دو، دین و ایران، مستقل کردن دادگاه‌ها و قانون است به گونه‌ای که رئیس دادگاه و قاضی فردی حقوقی و علمی-دانشگاهی بوده و بتواند بدون تعصب دینی و سیاسی قضاوت حق و باطل را ادا کند.

این عامل نیازمند تغییر قانون از دین‌محوری به انسان‌محوری فارغ از دین است. این عملکرد می‌تواند کشور را به سمت امید و صلح پیش ببرد.

رویدادهای اخیر

  • از این استان‌ها امضا جمع شد

    استان تعداد امضاها
    آذربایجان شرقی ۰
    استان آذربایجان غربی ۰
    استان اردبیل ۰
    استان اصفهان ۰
    استان البرز ۰
    استان ایلام ۰
    استان بوشهر ۰
    استان تهران ۰
    استان چهارمحال و بختیاری ۰
    استان خراسان جنوبی ۰
    استان خراسان رضوی ۰
    استان خراسان شمالی ۰
    استان خوزستان ۰
    استان زنجان ۰
    استان سمنان ۰
    استان سیستان و بلوچستان ۰
    استان فارس ۰
    استان قزوین ۰
    استان قم ۰
    استان کردستان ۰
    استان کرمان ۰
    استان کرمانشاه ۰
    استان کهگیلویه و بویراحمد ۰
    استان گلستان ۰
    استان گیلان ۰
    استان لرستان ۰
    استان مازندران ۰
    استان مرکزی ۰
    استان هرمزگان ۰
    استان همدان ۰
    استان یزد ۰
  • تازه‌ترین امضاها

  • این دادخواست را تنظیم کرد

دادخواست برای حق و تحقق عدالت

دادخواست صدای شهروندان است. هر شهروند می‌تواند در مورد هر موضوعی دادخواست تنظیم کند.

یک دادخواست بنویسید