امضا کنید

دادخواهی از مردم ایران

62%
۶۲ امضا
۱۰۰ هدف
احسان حسین زاده این دادخواست را تنظیم کرد.

(پس از امضای این دادخواست، ایمیلی برایتان فرستاده می‌شود که لازم است آن را باز و امضای خود را تایید کنید تا امکان ثبت امضا فراهم شود)

مردم عزیز ایران!

با زبانی الکن و به دور از فنون و اصطلاحات حقوقی شما را مخاطب این دادخواست قرار می‌دهم و معتقدم در غیاب دادگستری مستقل در ایران، تنها مرجع دادخواهی من، شما هستید.

من، احسان حسین زاده، به عنوان عضو کوچکی از جامعه ایران از طرف شما اما بدون داشتن وکالتی از جانب شما و صرفا بر اساس ماهیت همزیستی‌مان در ایران، درک تاریخی یکسانمان از جهان و مکانی مشترک به نام وطن که در آن زاده شده‌ایم و از جانب بسیاری از شما شهروندان ایران که در تظاهرات آبان ۹۸ بار دیگر چوب استبداد و فقر و فساد بر سرشان فرود آمد، خود را وکیل در طرح این دادخواست، از جانب شما و به مرجعیت خود شما می‌دانم.

ماحصل قانون اساسی جمهوری اسلامی بعد از ۴۰ سال برای ایرانیان چیزی نبوده جز استبداد، بی‌عدالتی، فقر، نخبه‌گریزی و فساد! طبقه حاکم بر ایران با توسل بر قانون اساسی جمهوری اسلامی در سایه ولایت مطلقه فقیه، ترجیح فقه شیعه بر قوانین موضوعه و پایه‌ریزی نظامی به ظاهر قانونی اما ماهیتا غیرعادلانه و اشتباه، امکان هر گونه اصلاح را از بین برده، مردم را از چرخه قدرت خارج کرده و با تلقین این تفکر به آحاد جامعه که قانون باید مورد اطاعت قرار گیرد، سخیف‌ترین و ضدبشری‌ترین قواعد را به نام قانون بر مردم تحمیل کرده است.

جمهوری اسلامی در عین حال که ما مردم را به قانون‌مداری توصیه می‌کند، بنیادین‌ترین حقوق ما از قبیل حق خوراک، حق داشتن مسکن، حق بر آزادی و برخورداری از عدالت را بدون قبول کوچک‌ترین مسئولیتی از ما دریغ کرده است.

من به عنوان یک وکیل دادگستری این بار نه از دادگستری غیرمشروع و وابسته جمهوری اسلامی، که از شما می‌خواهم داد خود را از حکومت غیرمشروع جمهوری اسلامی بستانیم. فریاد دادخواهی سر دهیم اما نه از دادگستری حکومتی که از عدالت خارج شده؛ تظلم‌خواهی کنیم نه از جامعه بین‌المللی که ترجیحش بر همکاری با صاحبان نفت است و از مردمانشان، چشم یاری برای احقاق حقوق بشر نداشته باشیم.

داد من و شما در عدم اطاعت از این حکومت غیرمشروع است. آن را بستانیم.

رویدادهای اخیر

  • از این استان‌ها امضا جمع شد

    استان تعداد امضاها
    آذربایجان شرقی ۰
    استان آذربایجان غربی ۰
    استان اردبیل ۰
    استان اصفهان ۰
    استان البرز ۰
    استان ایلام ۰
    استان بوشهر ۰
    استان تهران ۰
    استان چهارمحال و بختیاری ۰
    استان خراسان جنوبی ۰
    استان خراسان رضوی ۰
    استان خراسان شمالی ۰
    استان خوزستان ۰
    استان زنجان ۰
    استان سمنان ۰
    استان سیستان و بلوچستان ۰
    استان فارس ۰
    استان قزوین ۰
    استان قم ۰
    استان کردستان ۰
    استان کرمان ۰
    استان کرمانشاه ۰
    استان کهگیلویه و بویراحمد ۰
    استان گلستان ۰
    استان گیلان ۰
    استان لرستان ۰
    استان مازندران ۰
    استان مرکزی ۰
    استان هرمزگان ۰
    استان همدان ۰
    استان یزد ۰
  • تازه‌ترین امضاها

  • احسان حسین زاده این دادخواست را تنظیم کرد

دادخواست برای حق و تحقق عدالت

دادخواست صدای شهروندان است. هر شهروند می‌تواند در مورد هر موضوعی دادخواست تنظیم کند.

یک دادخواست بنویسید