امضا کنید

حقوق بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۹۸ را رعایت کنید

116%
۱۱۶ امضا
۲۰۰ هدف

(پس از امضای این دادخواست، ایمیلی برایتان فرستاده می‌شود که لازم است آن را باز و امضای خود را تایید کنید تا امکان ثبت امضا فراهم شود)

رویه و سابقه دستگاه قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی در برخورد با معترضان و مخالفان به ویژه تجربه تلخ اعدام‌های سال ۶۷، بازداشتگاه کهریزک در سال ۸۸ و همچنین قتل چندین تن از معترضان اعتراضات دی ماه ۹۶ در بازداشتگاه‌ها، نشان می‌دهد معترضان بازداشت شده اخیر به شدت در معرض خطر قتل، شکنجه، آزار روحی و جسمی و همچنین نقض دیگر حقوق اساسی و اولیه خود قرار دارند.

دستگاه قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی از اطلاع‌رسانی دقیق در مورد بازداشت شدگان اعتراضات اخیر خودداری می‌کند و بر اساس گزارش‌ها، دیگر حقوق اساسی آنها از جمله حق تماس با خانواده و دسترسی به وکیل را نقض و آنها را مورد آزار و شکنجه روحی و جسمی قرار می‌دهد.

این بی‌خبر گذاشتن عمدی خانواده‌ها و نقض دیگر حقوق معترضان بازداشت شده، جدای از غیرانسانی بودن آن، خلاف اصول بین‌المللی حقوق بشر و نیز قوانین داخلی ایران از جمله آیین دادرسی کیفری است.

این دادخواست از همه وکلا، روزنامه‌نگاران، فعالان رسانه‌ای، فعالان حقوق بشر، فعالان مدنی و تمامی افرادی که دغدغه حقوق بشر دارند می‌خواهد تا اعتراض خود را به این رویکرد غیرانسانی و غیرقانونی نظام جمهوری اسلامی به ویژه دستگاه قضایی و امنیتی آن نشان دهند و به حمایت‌کنندگان از این دادخواهی بپیوندند.

امضا کنندگان این دادخواست از ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس دستگاه قضایی، حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران و حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی می‌خواهند اولا به سرعت شرایط آزادی بازداشت شدگان اعتراضات اخیر را فراهم آورند و دوم اینکه به اقدامات غیرانسانی و غیرقانونی در شکنجه، آزار روحی و نقض دیگر حقوق بازداشت شدگان پایان داده و حقوق آنها را رعایت کنند.

روشن است که از نظر امضا کنندگان این دادخواست، مسئولیت کامل حفظ جان و حقوق بازداشت شدگان با جمهوری اسلامی و دستگاه قضایی-امنیتی آن است.

  • در همین زمینه

رویدادهای اخیر

  • از این استان‌ها امضا جمع شد

    استان تعداد امضاها
    آذربایجان شرقی ۰
    استان آذربایجان غربی ۰
    استان اردبیل ۰
    استان اصفهان ۰
    استان البرز ۰
    استان ایلام ۰
    استان بوشهر ۰
    استان تهران ۰
    استان چهارمحال و بختیاری ۰
    استان خراسان جنوبی ۰
    استان خراسان رضوی ۰
    استان خراسان شمالی ۰
    استان خوزستان ۰
    استان زنجان ۰
    استان سمنان ۰
    استان سیستان و بلوچستان ۰
    استان فارس ۰
    استان قزوین ۰
    استان قم ۰
    استان کردستان ۰
    استان کرمان ۰
    استان کرمانشاه ۰
    استان کهگیلویه و بویراحمد ۰
    استان گلستان ۰
    استان گیلان ۰
    استان لرستان ۰
    استان مازندران ۰
    استان مرکزی ۰
    استان هرمزگان ۰
    استان همدان ۰
    استان یزد ۰
  • تازه‌ترین امضاها

    1. چرا کسانی که برای اعتراض به وضعیت وگرانی تظاهرات کرده اند باید درزندان باشند

    2. برای دفاع از حقوق انسانی بیگناهان و بی پناهانی که که تنها به جرم تلاش برای احقاق حق خود و هم میهنانشان به ناحق گرفتار شده اند. به امید آزادی

  • این دادخواست را تنظیم کرد

دادخواست برای حق و تحقق عدالت

دادخواست صدای شهروندان است. هر شهروند می‌تواند در مورد هر موضوعی دادخواست تنظیم کند.

یک دادخواست بنویسید