امضا کنید

نظارت بر فعالیت «سودجویان، شکنجه‌گران و حامی‌نمایان» حیوانات

260%
۲۶۰ امضا
۳۰۰ هدف
دلی‌مهاجر این دادخواست را تنظیم کرد.

متأسفانه عدم نظارت بر فعالیت حامی‌نمایان حیوانات باعث بوجود آمدن بازار فاسد کسب درآمد به نام کمک به حیوانات بی‌سرپرست شده، و این جریان باعث از بین رفتن وجهه حرفه‌ای و بی‌ارزش شدن زحمات و دانش دامپزشکان عزیز به عنوان پزشک و افراد متخصص شده و کمکی به حال حیوانات که نمیکند هیچ، باعث زجر کشیدن و سوءاستفاده از این موجودات بی دفاع شده تا جایی که عده‌ای خودشان باعث مصدومیت و شکستگی و انواع آزار رساندن به حیوانات میشوند و به نام حامی به مراکز دامپزشکی مراجعه میکنند و با بازی کردن با احساسات افراد در شبکه‌های اجتماعی کسب درآمد می‌کنند.

از سوی دیگر، در برخی روستاهای ایران رسمی داریم به نام «ورزا جنگی» که مصداق حیوان‌آزاری و شکنجه است و هنوز قانونی برای ممنوعیت آن وضع نشده. در این رسم، سگ و خروس و بعضی چارپایان را برای بازی و شرط‌بندی به جان یکدیگر می‌اندازند تا یکدیگر را زخمی کنند، آن‌وقت این موجودات بی‌زبان را به دامپزشک می‌برند تا برای دور بعدی ترمیم و معالجه شوند. حالا «ورزا جنگی» به شبکه‌های اجتماعی هم رسیده و دکانی برای سودجویی شده است.

امسال که بعد از دو سال لایحه حمایت از حیوانات به تصویب هیأت وزیران رسیده و دست‌کم روی کاغد امکان اقامه دعوی علیه ناقضان حقوق حیوانات مطرح شده، باید به تصویب چنین لوایحی در مجلس بیشتر پا فشرد و همه‌ی تسهیلات قانونی برای دادگاهی کردن «حامی‌نمایان» تقلبی از یک طرف و «شرط‌بندان» بی‌ترحم از طرف دیگر را فراهم کرد. واقعا اینگونه ریاکاری و کلاهبرداری ــ همراه با بی‌رحمی ــ باعث تاسف و شرمساری‌ست.

همانطور که در اعلامیه جهانی حقوق حیوانات ذکر شده، «احترام به حیوانات توسط انسان از احترام به انسان ها به همدیگر جداناشدنی است.»

ضمن امضای این دادخواست، ما از مسئولان «مرکز ملی حمایت از حیوانات» به ریاست سازمان حفاظت محیط زیست، و از سازمان مردم‌نهاد «انجمن حمایت از حیوانات ایران»  می‌خواهیم با وارسی و تحقیق در این موضوع، سودجویان فرصت طلب را به مقامات گزارش دهند و وبسایت‌ها و کانال‌های اجتماعی‌ای که به نحوی حیوانات را دستاویز سودجویی کرده‌اند مورد پیگرد قرار دهند.///

۸ دی ۱۴۰۰

رویدادهای اخیر

  • از این استان‌ها امضا جمع شد

    استان تعداد امضاها
    آذربایجان شرقی ۰
    استان آذربایجان غربی ۰
    استان اردبیل ۰
    استان اصفهان ۰
    استان البرز ۰
    استان ایلام ۰
    استان بوشهر ۰
    استان تهران ۰
    استان چهارمحال و بختیاری ۰
    استان خراسان جنوبی ۰
    استان خراسان رضوی ۰
    استان خراسان شمالی ۰
    استان خوزستان ۰
    استان زنجان ۰
    استان سمنان ۰
    استان سیستان و بلوچستان ۰
    استان فارس ۰
    استان قزوین ۰
    استان قم ۰
    استان کردستان ۰
    استان کرمان ۰
    استان کرمانشاه ۰
    استان کهگیلویه و بویراحمد ۰
    استان گلستان ۰
    استان گیلان ۰
    استان لرستان ۰
    استان مازندران ۰
    استان مرکزی ۰
    استان هرمزگان ۰
    استان همدان ۰
    استان یزد ۰
  • تازه‌ترین امضاها

    1. امضا با تلگرام 

  • دلی‌مهاجر این دادخواست را تنظیم کرد

دادخواست برای حق و تحقق عدالت

دادخواست صدای شهروندان است. هر شهروند می‌تواند در مورد هر موضوعی دادخواست تنظیم کند.

یک دادخواست بنویسید