امضا کنید

خشونت علیه معلول ذهنی و ممانعت از درمان او

228%
۲۲۸ امضا
۲۵۰ هدف
آسمان این دادخواست را تنظیم کرد.

خطاب به پزشکی قانونی البرز، دادسرا، و مردم

روایت شخصی

موضوع دادخواست من طرح یک شکایت است. شکایت ما در هیچ دادگاه و مرجع قانونی به نتیجه نمی‌رسد. حدود یک ماه پیش، وقتی همراه با برادر معلول‌ام در حال رانندگی بودیم با یک وانت متعلق به شهرداری کرج تصادف کردیم. با اینکه ما با سرعت بسیار کم در حال پارک بودیم راننده وانت با سرعت بسیار زیاد به لاین راست تغییر مسیر داد و ما را داخل جوی و باغچه فضای سبز پرتاب کرد. متأسفانه برادرم که دارای معلولیت ذهنی است در صندلی عقب بود از ناحیه پا و زانو مورد آسیب قرار گرفت و به بیمارستان «. . .» کرج منتقل شد. با اینکه در بیمارستان از او عکس‌برداری کردند بدون درمان او را مرخص کردند و حتی مُسکن هم به او ندادند و به ما گفتند او سالم است.

کلانتری ما را به پزشکی قانونی ارجاع داد و ما در آنجا با برخورد بسیار بد خانم دکتر پزشکی قانونی مواجه شدیم. او اصلاً حاضر نبودد ما را به دکتر ارتوپد یا هیچ دکتر دیگری معرفی کند.  سرانجام با اصرار و پیگیری زیاد، برادرم را به دکتر ارتوپد معرفی کردند. دکتر گفت برادر شما مشکلی ندارد و حتی قبل از اینکه من جواب را به پزشکی قانونی ببرم، خانم دکتر جواب را برای کلانتری ارسال کرده بود!  وقتی اعتراض کردیم گفتند خانم دکتر فقط کبودی‌ها را گزارش کرده است. من هرچه گفتم برادرم درد دارد و قادر به راه رفتن نیست گوش نکردند.

دوباره ما را به رادیولوژیست معتمدشان فرستادند ــ دکتر ا. ف. در کرج ــ و ایشان هم بدون اینکه ما را پذیرش کند سی تی اسکن فقط برای یک ناحیه پا نوشت. برادرم بالای ۱۵۰ کیلو وزن دارد و ما ده روز تهران و کرج را می‌گشتیم تا بتوانیم جایی را برای سی تی اسکن پیدا کنیم. فقط یک بیمارستان خصوصی او را پذیرفت و هزینه صد برابری پرداخت کردم ولی دوباره رادیولوژیست معتمد آنها نوشت موردی نیست، درصورتی‌که در گزارش های‌رادیولوژی دررفتگی انگشت و زانو و آسیب شدید به مفصل زانو و ترک‌خوردگی لگن مشخص شده است.

الان هم با اینکه حدود یک ماه از حادثه گذشته، برادرم درمان نشده و با دررفتگی انگشتِ و مفصلِ از بین رفته، نه گچ گرفتند و نه اتل کردند و به هر مرکز درمانی، چه بیمارستان، درمانگاه، یا مطب مراجعه میکنیم برادرم را درمان نمی‌کنند. برادر من با معلولیت ذهنی با وزن سنگین روی پاهای آسیب‌دیده حرکت می‌کند. خودم هم که راننده‌ی خودرو بودم هنوز درمان نشده‌ام. ما الان دو تا مصدوم حادثه‌ایم که از درمان محروم شده‌ایم.

هزینه‌های سنگین «ام آر آی» و «سی تی اسکن»های برادرم بدون بازپرداخت باقی مانده است. هربار برادرم را برای سونوگرافی می‌برم جواب‌های متفاوت در هر مرکز به ما می دهند: در یک گزارش کبد سالم است و در گزارش دیگر با فاصله ۲۰ روز کبد چرب با گرید ۳ گزارش می‌شود. در یکی کلیه ها سالم است و در دیگری با سنگ گزارش شده است! با مستندات پزشکی کلیه مطالب فوق را ثابت می‌کنم. به خاطر اینکه راننده شهرداری محکوم نشود مانع درمان برادرم می‌شوند تا او طول درمان نگیرد.

شهرداری خسارت ماشین را هم نمی دهد. کارشناس بیمه نیز هزینه خسارت ماشینم را کامل نمی‌زند. بیمه‌ی «. . .» (نام محفوظ) ، بیمه‌ی شخص ثالث شهرداری است که متأسفانه خیلی من را اذیت کردند، ماشین را ــ مخصوصاً زیر ماشین را ــ ارزیابی نکردند.  رئیس بیمه من را تهدید کرده که اگر در مورد ما ویدیو یا متنی منتشر کنی اداره حقوقی از شما شکایت می‌کند. کارشناس اول بیمه فقط یک سمت ماشین را قبول کرد و مبلغ ۱۲ میلیون تومان خسارت رد کرده بود و دربان پارکینگ پلیس که ماشین در اول تصادف در آنجا بود به من گفت خانم شما هیچ مبلغی را از شهرداری در دادگاه نمی توانی بگیری و وقتت را تلف می کنی. با اعتراض من دو کارشناس دیگر از شرکت بیمه آمدند. آنها هم زیرماشین را ارزیابی نکردند و حتی در گزارششان قسمت‌های آسیب دیده‌ای را که دیده بودند ذکر نکردند، پرونده را بسته بودند و برای همراه بیمه خلیج فارس که کارهای تأیید پرونده را انجام میدهد فرستاده بودند. من دوباره اعتراض کتبی گذاشتم که  شما نباید پرونده راببندید تا زیر ماشین در تعمیرگاه ایران خودرو باز شود و ارزیابی بشود و فاکتور نهایی ایران خودرو صادر شود. دوباره پرونده از همراه بیمه خلیج فارس برگشت داده شد و کارشناس بیمه گفت ما پرونده را نگه می‌داریم تا کار تعمیر ماشین تمام بشود و فاکتور نهایی صادر شود. ولی هفته بعد دوباره برای من پیامک آمد که پرونده شما بسته شده و مبلغ ۱۵۹۰۰۰۰۰ برای شما تأیید شده است. دوباره با کارشناس بیمه تماس گرفتم و گفتم شما چرا دوباره پرونده را بستید؟ گفت می‌خواستیم شما زودتر به پول برسید! به شرکت بیمه کرج مراجعه کردم و گفتم چرا پرونده را بستید و چرا سقف تعهدتان را پرداخت نکردید؟ رییس مرکز شروع به داد زدن کرد و گفت ما بیشتر به شما پول نمی‌دهیم برو وکیل بگیر و ازما شکایت کن! گفتم من ویدیو می‌گذارم و تخلفات‌تان را گزارش می کنم. گفت اگر این کار را بکنید اداره حقوقی شرکت بیمه از شما شکایت می‌کند. مرا بیرون کردند و من در سایت بیمه مرکزی از آنها شکایت کردم. امروز هم از شرکت بیمه برای من پیام فرستادند ما سقف تعهد را حواله کردیم و شما از قبول آن امتناع کرده‌اید.

ما اصلاً امنیت جانی در اینجا نداریم. چند هفته قبل به دفتر رئیس قوه قضاییه آقای اژه‌ای نامه دادم و مسئله را مطرح کردم و حتی درخواست دیدار حضوری کردم ولی در پاسخ  نوشته بودند این مسائل مربوط به رئیس قوه قضاییه نیست و شما برو از این افراد شکایت کن. شکایت ما در هیچ دادگاه و مرجع قانونی به نتیجه نمی‌رسد. درخواست مشخص من از مقامات قوه قضاییه رسیدگی به شکایت‌های ما و موظف کردن شهرداری به پرداخت خسارت و فراهم آوردن تسهیلات معالجه و بهبود برادرم است.

۱۳ آبان ۱۴۰۰

* نام حقیقی نویسنده همراه با چند قطعه مدرک ضمیمه‌ی این دادخواست محفوظ است. اسامی حقیقی پزشکان، درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها، شرکت بیمه، و آدرس‌های آنها بنا به دلایل قانونی از متن بالا برداشته شدند.

«دادخواست» یک پایگاه بی‌طرف و غیرجانبدار است برای انعکاس حق‌خواهی و عدالت‌طلبی شهروندان در همه‌ی عرصه‌های اجتماعی. سایت «دادخواست» تبلیغ‌گر هیچ دیدگاه سیاسی و ایدئولوژیک و اخلاقی نیست. در چاپ هر دادخواست، حق ویراست واژگان و جمله‌بندی و زبان در جهت روشنی و سادگی متن برای سایت «دادخواست» محفوظ است، اما مسؤلیت مدعا‌ها و محتوا و سمت‌وسوی اجتماعی و سیاسی هر دادخواست منحصراً به عهده‌ی نویسندگان و تنظیم‌کنندگان دادخواست می‌باشد.

رویدادهای اخیر

  • از این استان‌ها امضا جمع شد

    استان تعداد امضاها
    آذربایجان شرقی ۰
    استان آذربایجان غربی ۰
    استان اردبیل ۰
    استان اصفهان ۰
    استان البرز ۰
    استان ایلام ۰
    استان بوشهر ۰
    استان تهران ۰
    استان چهارمحال و بختیاری ۰
    استان خراسان جنوبی ۰
    استان خراسان رضوی ۰
    استان خراسان شمالی ۰
    استان خوزستان ۰
    استان زنجان ۰
    استان سمنان ۰
    استان سیستان و بلوچستان ۰
    استان فارس ۰
    استان قزوین ۰
    استان قم ۰
    استان کردستان ۰
    استان کرمان ۰
    استان کرمانشاه ۰
    استان کهگیلویه و بویراحمد ۰
    استان گلستان ۰
    استان گیلان ۰
    استان لرستان ۰
    استان مازندران ۰
    استان مرکزی ۰
    استان هرمزگان ۰
    استان همدان ۰
    استان یزد ۰
  • تازه‌ترین امضاها

    1. امضا با تلگرام 

    2. امضا با تلگرام 

  • آسمان این دادخواست را تنظیم کرد

دادخواست برای حق و تحقق عدالت

دادخواست صدای شهروندان است. هر شهروند می‌تواند در مورد هر موضوعی دادخواست تنظیم کند.

یک دادخواست بنویسید