امضا کنید

ایران جهنمی برای ترنس‌ها

397%
۳۹۷ امضا
۳۵۰ هدف
مهسا سمیع‌پور این دادخواست را تنظیم کرد.

من یک دختر ترنس و شهروند ایران هستم. جمهوری اسلامی جنسیت ترنس را به رسمیت نمی‌شناسد. من خواهان عمل واژینوپلاستی هستم که به نام عمل تطبیق یا تأیید جنسیت نیز شناخته می‌شود. در این عمل، اندام جنسی متناسب با جنسیت فرد ــ به همان نحو که او خود را تعریف می‌کند و باور دارد ــ تصحیح می‌شود. برای این عمل از سال ۱۳۹۶ مجوز پزشکی قانونی و حکم قضایی دادگاه خانواده را دریافت کرده‌ام اما مدام با مشکلات و موانع برخورد می‌کنم.

من اچ‌آی‌وی مثبت هستم. پزشکی که با او وقت گرفته بودم، دو بار متوالی دیدن مرا عقب انداخت و سرانجام هم از جراحی من سرباز زد. خودداری از عمل هنگامی که ویروس در بدن من فعال نیست، غیرقانونی و تبعیض‌آمیز است. به ناچار به دکتر دیگری مراجعه کردم اما هنوز مشخص نیست که آیا او مرا عمل خواهد کرد یا نه. در مورد هزینه نیز باید بگویم چنانچه پزشک جراح مرا بپذیرد و بخواهد به طور خصوصی عمل کند هزینه آن حدود ۲۰ میلیون تومان خواهد شد که به کلی از توان مالی من خارج است. اگر دولتی عمل کند، دست‌کم هفت یا هشت میلیون تومان باید بپردازم که بازهم از عهده‌ی من برنمی‌آید. مسؤلان حوزه بهداشتِ سازمان بهزیستی هیچ‌گونه حمایتی از من نکرده و نمی‌کنند. این مشکل ۴ سال و نیم مرا در یک محاصره ظالمانه قرار داده و از شغل و درآمد و انجام کارهای اداری باز داشته است.

کسانی که در شرایط من هستند از سوی دولت هیچ‌گونه حمایت مالی نمی‌شوند. من برای دریافت کمک در سازمان بهزیستی رشت ثبت نام کردم. پس از دو سال صبر طاقت‌فرسا، فقط دو میلیون تومان کمک مالی دریافت کردم. این مبلغ در برابر کل هزینه‌های عمل و دارو و درمان و مراقبت‌های بهداشتی در دوره نقاهت هیچ نیست. کمک دولت حتی یک دهم هزینه‌ی تمام شده برای تمام مراحل واژینوپلاستی را پوشش نمی‌دهد.

باید اضافه کنم علاوه بر مشکل خود من، کسانی که کوییر هستند و جنسیت خود را «نه‌مرد، نه زن» (نان‌‌‌ـ باینری) تعریف می‌کنند، در ایران هیچ حق و حقوقی ندارند. اخلاق رایج جامعه آنها را به عنوان «بیمار» طرد می‌کند و دولت هم آنها را همان‌گونه که هستند فاقد حق زیست می‌شناسد. کوییرها علاقه‌ای به جراحی ندارند و اندام خود را همانگونه که هست قبول دارند اما جنسیت‌شان را مغایر با اسم و شناسنامه‌شان تعریف می‌کنند. دولت این شهروندان را مجبور می‌کند یا طبق جنسیت شناسنامه به عنوان مرد یا زن زندگی کنند، یا به اجبار و برخلاف میل خود به جراحی رو بیاورند و از لحاط بدنی تغییر جنسیت بدهند تا دین و دولت آنها را «نرمال» بشناسند!

در جمهوری اسلامی، زنانِ ترنسجندر از یک سو و کوییرها از سوی دیگر، به دلیل کمبود دانش و آگاهی از جنسیت‌های متغیر انسان‌ها، مدام سرکوب و طرد می‌شوند و راه‌های کار و معیشت و رفاه آنها مسدود می‌گردد. این درحالی است که سازمان بهداشت جهانی با پذیرش جنسیت های کوییر، آنها را از رده‌ی «بیماری» و «اختلال روانی» خارج کرده است.

من خواهان آن هستم که تسهیلات لازم برای عمل من فراهم گردد تا بتوانم از این وضعیت برزخی به در آمده، در آرامش به زندگی عادی بازگردم. این حق من به عنوان یک شهروند است که جنسیت من به رسمیت شناخته شده، و سلامت جسمی و روانی من از این آزارها در امان بماند.

#ایران_جهنمی_برای_ترنسها

#ترنس

#ترنسجدر

رویدادهای اخیر

  • از این استان‌ها امضا جمع شد

    استان تعداد امضاها
    آذربایجان شرقی ۰
    استان آذربایجان غربی ۰
    استان اردبیل ۰
    استان اصفهان ۰
    استان البرز ۰
    استان ایلام ۰
    استان بوشهر ۰
    استان تهران ۰
    استان چهارمحال و بختیاری ۰
    استان خراسان جنوبی ۰
    استان خراسان رضوی ۰
    استان خراسان شمالی ۰
    استان خوزستان ۰
    استان زنجان ۰
    استان سمنان ۰
    استان سیستان و بلوچستان ۰
    استان فارس ۰
    استان قزوین ۰
    استان قم ۰
    استان کردستان ۰
    استان کرمان ۰
    استان کرمانشاه ۰
    استان کهگیلویه و بویراحمد ۰
    استان گلستان ۰
    استان گیلان ۰
    استان لرستان ۰
    استان مازندران ۰
    استان مرکزی ۰
    استان هرمزگان ۰
    استان همدان ۰
    استان یزد ۰
  • تازه‌ترین امضاها

    1. امضا با تلگرام 

    2. امضا با تلگرام 

    3. امضا با تلگرام 

  • مهسا سمیع‌پور این دادخواست را تنظیم کرد

دادخواست برای حق و تحقق عدالت

دادخواست صدای شهروندان است. هر شهروند می‌تواند در مورد هر موضوعی دادخواست تنظیم کند.

یک دادخواست بنویسید