امضا کنید

سیاست افزایش جمعیت رهبران نظام و ضدیت با غربالگری را محکوم می‌کنیم

291%
۲۹۱ امضا
۲۰۰ هدف
بردیا نوری  این دادخواست را تنظیم کرد.

شنبه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

سیاست رهبران جمهوری اسلامی برای افزایش جمعیت کشور به هر قیمت و با هر هزینه‌ای، باعث دشمنی آنها با آزمایش غربالگری دوران بارداری شده‌است. این رهبران به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس قصد دارند ضرورت این آزمایش را ممنوع اعلام کنند. غربالگری دوران بارداری عبارت است از معاینه به منظور کسب آگاهی از سلامت یا عدم سلامت جنین. این آزمایش را پزشکان به منظور تشخیص مشکلات احتمالی ژنتیک و نقص‌ها و آسیب‌های نطفه‌ی کودک در رِحَم مادر انجام می‌دهند. غربالگری بر پایه‌ی روش‌های علمی و فنی انجام می‌گیرد و هدف آن تضمین تولد کودکان سالم و سلامت نسل‌های آینده است.

برخی از زنان مسؤل در حکومت اسلامی، مثل مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان و دکتر کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان (دکتر علوم قرآنی و حدیث) با رویکرد غیرعلمی و بدون مسؤلیت می‌خواهند هیچ مادری از وضعیت سلامت ژنتیکی جنین خود مطلع نشود. آنها بر خلاف نظر وزیر بهداشت و پزشکان متخصص، مایل نیستند هیچ زنی در صورت ناهنجاری جدی نطفه با مشورت پزشک تصمیم به سقط جنین بگیرد. این زنانِ مسلمان بنیادگرا از مخالفان سرسخت روش‌های جلوگیری از بارداری نیز هستند و برای پیاده کردن فرمان رهبر در «تشویق زوجین به فرزندآوری و اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت» تلاش می‌ورزند.

تبلیغ‌گران بیت رهبری و سپاه پاسداران در رسانه‌ها و مجلس اصرار دارند سیاست ضد غربالگری را تبدیل به قانون کنند. این روحانیان حاکم و نظامیان خودشان را مالک بدن زنان تصور می‌کنند. طبق بینش آنها، زنان بدون هیچ حقی بر بدن خود تنها ابزار تولید مثل هستند که باید جمعیت امت اسلامی را افزایش دهند! ما این تفکر واپسگرا و سیاست ارتجاعی را محکوم می‌کنیم.

ما سیاست اجبار به افزایش جمعیت را محکوم می‌کنیم. بارداری و فرزندآوری یک انتخاب آزاد است و اجباری نیست. ما امضاکنندگان  این دادخواست باور داریم که هر زن صاحب بدن خویش است. هر زن حق دارد از سلامت کامل جنین خود در دوران بارداری مطلع شود. حذف غربالگری و اسکرینینگ، احتمال تولد کودکان معلول و ناعلاج را بالا می‌برد. هر زن حق دارد در مورد مسیر بارداریِ خویش، زیر نظارت پزشک متخصص، خودش تصمیم بگیرد. قانون‌گذاران نباید این حق را از زنان کشور ما دریغ کنند. ///

رویدادهای اخیر

  • از این استان‌ها امضا جمع شد

    استان تعداد امضاها
    آذربایجان شرقی ۰
    استان آذربایجان غربی ۰
    استان اردبیل ۰
    استان اصفهان ۰
    استان البرز ۰
    استان ایلام ۰
    استان بوشهر ۰
    استان تهران ۰
    استان چهارمحال و بختیاری ۰
    استان خراسان جنوبی ۰
    استان خراسان رضوی ۰
    استان خراسان شمالی ۰
    استان خوزستان ۰
    استان زنجان ۰
    استان سمنان ۰
    استان سیستان و بلوچستان ۰
    استان فارس ۰
    استان قزوین ۰
    استان قم ۰
    استان کردستان ۰
    استان کرمان ۰
    استان کرمانشاه ۰
    استان کهگیلویه و بویراحمد ۰
    استان گلستان ۰
    استان گیلان ۰
    استان لرستان ۰
    استان مازندران ۰
    استان مرکزی ۰
    استان هرمزگان ۰
    استان همدان ۰
    استان یزد ۰
  • تازه‌ترین امضاها

    1. امضا با تلگرام 

    2. امضا با تلگرام 

    3. امضا با تلگرام 

  • بردیا نوری  این دادخواست را تنظیم کرد

دادخواست برای حق و تحقق عدالت

دادخواست صدای شهروندان است. هر شهروند می‌تواند در مورد هر موضوعی دادخواست تنظیم کند.

یک دادخواست بنویسید