امضا کنید
Reza Tabrizi|

یک ورزشکار دیگر در مظان اتهامِ توهین به مقدسات

548%
۵۴۸ امضا
۴۰۰ هدف
امضا محفوظ این دادخواست را تنظیم کرد.

 چهار شنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۹

در جمهوری اسلامی، انتقاد از عملکرد دولت ممکن است برچسب «توهین به مقدسات شیعی» بخورد و با این برچسب ناگهان طناب اعدام بر فراز سر انتقاد کننده به حرکت درآید. نوید افکاری گفته بود، «برای طناب‌شان دنبال گردن می‌گردند.» حالا رضا تبریزی ورزشکار مشهدی را هدف گرفته‌اند. آیا باز هم به دنبال گردن می‌گردند؟

رضا تبریزی قهرمان پرورش اندامِ معلولان، فرزند راستین ایران، و افتخارآفرین برای کشورش در المپیای آسیا و جهان، سخنی انتقادآمیز گفته است: چرا در اوج شیوع ویروس کرونا، برگزاری مراسم مذهبی آزاد است اما باشگاه‌های ورزشی حتا با رعایت اصول ایمنی باید تعطیل شوند؟ به خاطر همین انتقاد، جمعیت‌های تندرو مذهبی جنجال به راه انداخته‌اند که این «توهین به ائمه و معصومین» است و خواهان اعدام رضا تبریزی شده‌اند. به باشگاه بدن‌سازی او حمله بردند و با فریاد «یاعلی» تابلو بزرگِ خانه ورزش بر فراز سردر باشگاه را پاره کردند و پایین کشیدند.

رضا تبریزی مجبور به پوزش شده و طلب عفو کرده و زیر فشار مسؤلان ورزش خراسان رضوی اعلام کرده که، «عشق امیرالمؤمنین و بچه‌های علی در رگ و ریشه‌ی خانوادگیِ» اوست. با این حال نیروهای انتظامی به نحوی خشن و توهین آمیز او را در محل کارش دستگیر کردند.

رضا تبریزی هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد. مجوز بازشگاه او را می‌خواهند باطل کنند. کار، معیشت، حیثیت و جان او مورد تهدید و تعرض افراط‌گرایان شیعی قرار گرفته‌است. همسر و خانواده‌ی او تحت فشار روحی‌اند. جمعیتی متعصب در خیابان به یکباره به خون او تشنه شده‌اند. اگر او دادگاهی شود، جرم «توهین به مقدسات» می‌تواند محکومیت سنگین و حتا خطر اعدام را موجب شود.

ما امضاکنندگان این دادخواست از مسؤلان ورزش خراسان رضوی و نیروهای انتظامی می‌خواهیم هرچه سریع‌تر رضا تبریزی را آزاد کنند. ورزشکاران ما از این برخورد ناعادلانه با قهرمانان عرصه‌ی ورزش نگران و هراسان شده‌اند. ما از مسؤلان کمیته‌ی بین‌المللی پارالمپیک در کشور آلمان  تقاضا داریم به این دادخواهی پاسخ دهند و از مقامات ورزش ایران آزادی رضا تبریزی را طلب کنند. این قهرمانان شایسته‌ی احترام و تقدیر هستند، نه اینکه با خشونت و تحقیر به زندان فرستاده شوند. رضا تبریزی باید آزاد شود.

#رضا_تبریزی

#توهین_به_مقدسات

◄ متن انگلیسی

Wednesday, November 11, 2020

Reza Tabrizi, a bodybuilding champion, asked why gyms were closed due to pandemic but religious sites stayed open?In response, extremists called for his execution and the police arrested him!In the Islamic Republic, criticism of the government is labelled as "insult to sacred beliefs," and suddenly the rope of execution runs over the head of the critic.Reza Tabrizi has already apologized for his remark.He must be freed!We call on the police to release Reza Tabrizi immediately.We also request that the International Paralympic Committee respond to this petition and demand the release of Reza Tabrizi.

رویدادهای اخیر

  • از این استان‌ها امضا جمع شد

    استان تعداد امضاها
    آذربایجان شرقی ۰
    استان آذربایجان غربی ۰
    استان اردبیل ۰
    استان اصفهان ۰
    استان البرز ۰
    استان ایلام ۰
    استان بوشهر ۰
    استان تهران ۰
    استان چهارمحال و بختیاری ۰
    استان خراسان جنوبی ۰
    استان خراسان رضوی ۰
    استان خراسان شمالی ۰
    استان خوزستان ۰
    استان زنجان ۰
    استان سمنان ۰
    استان سیستان و بلوچستان ۰
    استان فارس ۰
    استان قزوین ۰
    استان قم ۰
    استان کردستان ۰
    استان کرمان ۰
    استان کرمانشاه ۰
    استان کهگیلویه و بویراحمد ۰
    استان گلستان ۰
    استان گیلان ۰
    استان لرستان ۰
    استان مازندران ۰
    استان مرکزی ۰
    استان هرمزگان ۰
    استان همدان ۰
    استان یزد ۰
  • تازه‌ترین امضاها

  • امضا محفوظ این دادخواست را تنظیم کرد

دادخواست برای حق و تحقق عدالت

دادخواست صدای شهروندان است. هر شهروند می‌تواند در مورد هر موضوعی دادخواست تنظیم کند.

یک دادخواست بنویسید