امضا کنید

«باران» را از مرگ نجات دهیم

358%
۳۵۸ امضا
۲۵۰ هدف
امضا محفوظ این دادخواست را تنظیم کرد.

«باران» نام بچه شامپانزه‌ی ۳ ساله‌ای است که مادر ندارد و از محیطِ طبیعی زیست خود جدا افتاده است. هم‌اکنون زندگی او در معرض خطر است اما مقامات سازمان حفاظتِ محیط زیست ایران برای انتقال این طفل به یک محیط مناسب مانع‌ می‌تراشند و مجوز صادر نمی‌کنند. کودکان شامپانزه به طور طبیعی باید شش سال اولِ زندگی خود را در کنار مادر و در یک محیط طبیعی زندگی کنند تا امکان ادامه‌ی حیات داشته‌باشند.

«باران» پس از تولدِ زودهنگام، به علت نبودِ امکانات لازمِ پرستاری در باغ وحش، برای مراقبتِ خانگی در اختیار آقای دکتر ایمان معماریان قرار گرفت.  تنها تماسِ روانی و عاطفیِ این طفل طی این سه سال با همین دامپزشکِ نیکوکار بوده‌است. اما به تازگی به دلیل احتمالِ سرایتِ بیماری کرونا، به دستور سازمان محیط زیست، باران به قفسی در باغ وحش اِرَم در نزدیکی تهران بازگردانده‌ شده. دکتر معماریان برای حفظ جان باران، روزهای مدید در کنار او در قفس به سر برده‌است. سلامت خود این دامپزشک نیز در چنین شرایطی در معرض خطر است.

دکتر معماریان در نامه‌ای به اداره کل دامپزشکی استان تهران به تاریخ ۱۲ مرداد ۹۹ نوشته است، «از سال ۹۶ برای نجات جان یک بچه شامپانزده ماده (باران) که در باغ وحش ارم نارس متولد شده مجبور به مراقبت ۲۴ ساعته شدم تا امروز که ۳ ساله است و همچنان تا ۶ سالگی نیاز به مراقبت دارد و به دلیل تولد نارس از گروه پرخاشگر شامپانزه‌های ارم جدا افتاد و اگر به گروه برگردد به عنوان یک غریبه قطعاً جان خود را از دست می‌دهد

اداره دامپزشکی تهران از اداره کل حفاظت محیط زیست تهران خواسته که اجازه خروج «باران» از باغ وحش ارم صادر شود. مجتمع ورزشی و تفریحی باغِ ارم نیز در دو نامه خواستار آن شده که «باران» برای ادامه زندگی به محیط مناسب در خارج از کشور منتقل شود.

زندگی در قفس بدون مادر و بدون سرپرست دایم برای «باران» خطر مرگ در بر دارد. این حق اوست که در محیطی کنار هم‌نوع‌های خود به شکل اجتماعی زندگی کند و اگر این امکان در ایران نباشد به خارج از کشور انتقال یابد. ما امضاکنندگان این دادخواست، در دفاع از حقوق حیوانات و حق زندگیِ باران، این طفل ۳ ساله، از مقامات سازمان حفاظت محیط زیست می‌خواهیم هرچه زودتر نسبت به انتقال این شامپانزه‌ی تنها و بی‌دفاع به محیطی مناسب برای رشد او در داخل یا خارج از کشور اقدام کنند.

#نجات_باران

#نجات_باران_از_قفس

--

به روز رسانی ـ ۱۴ تیر ۱۴۰۰ ـ سرانجام  باران عاقبت به خیر شد. در تیرماه، پس از سپری شدن یازده ماه، آقای دکتر ایمان معماریان موفق شد برای کودک شامپانزه خانه‌ای امن در یک مرکز تخصصی در کشور کنیا پیدا کند. باران هم اکنون به خانه جدید خود انتقال یافته است. تبریک به همراهانی که این دادخواست را امضا کردند.

رویدادهای اخیر

  • از این استان‌ها امضا جمع شد

    استان تعداد امضاها
    آذربایجان شرقی ۰
    استان آذربایجان غربی ۰
    استان اردبیل ۰
    استان اصفهان ۰
    استان البرز ۰
    استان ایلام ۰
    استان بوشهر ۰
    استان تهران ۰
    استان چهارمحال و بختیاری ۰
    استان خراسان جنوبی ۰
    استان خراسان رضوی ۰
    استان خراسان شمالی ۰
    استان خوزستان ۰
    استان زنجان ۰
    استان سمنان ۰
    استان سیستان و بلوچستان ۰
    استان فارس ۰
    استان قزوین ۰
    استان قم ۰
    استان کردستان ۰
    استان کرمان ۰
    استان کرمانشاه ۰
    استان کهگیلویه و بویراحمد ۰
    استان گلستان ۰
    استان گیلان ۰
    استان لرستان ۰
    استان مازندران ۰
    استان مرکزی ۰
    استان هرمزگان ۰
    استان همدان ۰
    استان یزد ۰
  • تازه‌ترین امضاها

  • امضا محفوظ این دادخواست را تنظیم کرد

دادخواست برای حق و تحقق عدالت

دادخواست صدای شهروندان است. هر شهروند می‌تواند در مورد هر موضوعی دادخواست تنظیم کند.

یک دادخواست بنویسید