امضا کنید

ماخواهان آزادی هرچه سریع‌تر زندانیان سیاسی و مدنی هستیم

۲٬۲۶۴ نفر این دادخواست را امضا کردند

2264%
حسین اسماعیلی این دادخواست را تنظیم کرد.

  • فارسی

در طول این چندماهی که از ریاست غلامرضا ضیایی بر زندان اوین می‌گذرد، شاهد ایجاد مشکلات زیادی برای زندانیان‌ سیاسی و بروز برخی تنش‌ها در سطح این زندان بوده‌ایم. آخرین نمونه آن برخورد وحشیانه‌ی رئیس زندان با خانم نرگس محمدی و ضرب و شتم ایشان و تبعید او به زندان زنجان است.

پیش از آن نیز مدیریت فعلی این زندان با بی‌اعتنایی به درخواست های زندانیان سیاسی وعدم پیگیری مطالباتِ برحق آنها، همواره تلاش کرده تا مدیریت مشتِ آهنین را بر این زندان حاکم نماید.بی توجهی به وضعیت بیماری برخی از زندانیان سیاسی وتبعید فرهادمیثمی به زندان رجایی‌شهر درپی اعتراض به نحوه ی اداره زندان از آن جمله است.

ما امضاکنندگان این دادخواست ضمن محکوم نمودن اِعمال خشونت نسبت به زندانیان سیاسی، به‌ویژه برخورد وحشیانه باخانم‌ها نرگس محمدی، سهیلاحجاب، وسمانه نوروزمرادی، به مسؤلان قوه قضائیه هشدار می‌دهیم که خشونت نسبت به زندانیان و ادامه مدیریت ضیایی برزندان اوین منجر به بروز تنش‌های شدید در زندان و ایجاداعتراضات شدید مردمی خواهدشد و مسؤلیت وعواقب آن برعهده‌ی ضیایی خواهد بود. ما خواهان آزادی هرچه سریع‌تر زندانیان بی‌گناه بخش سیاسی و مدنی که نام‌شان در زیر آمده هستیم وتا زمان آزادی آنها کوتاه نیامده به اعتراضات خود ادامه خواهیم داد.

۱- یاسمین آریانی۲- ندا آشتیانی۳- راحله احمدی۴- مریم اکبری منفرد۵- لیلا حسین زاده۶- سهیلا حجاب۷- آتنا دائمی۸- سپیده فرهان۹- منیره عرب شاهی۱۰- صبا کرد افشاری۱۱- ندا ناجی۱۲- سمانه نوروز مرادیو......

** در آن لحظه که دادخواست رومینوشتم اسامی تمام زندانیان سیاسی و مدنی روحضورذهن نداشتم واگرمی خواستم اسم تمام افراد روذکرکنم به دلیل آنکه تعدادشان زیادبود به چندین مورداشاره کردم زیرا اگرمیخواستم اسامی تمام افراد زندانی در بخش های سیاسی و مدنی روذکرکنم می بایست بیش از هزار نفررونام می‌بردم وحتی از تعدادافرادزندانی در بخش های سیاسی اطلاعات کافی نداشتم برای همین اسم چندین نفر اززندانیان روبه نیابت ازهمه آوردم خواهشاً این پیام رونگاه کرده و به تمام دوستان اطلاع دهید ممنون

دادخواست برای حق و تحقق عدالت

دادخواست صدای شهروندان است. هر شهروند می‌تواند در مورد هر موضوعی دادخواست تنظیم کند.

یک دادخواست بنویسید